sunnuntai 18. marraskuuta 2018

Näin sain mielipiteistäni lahjakortteja


Postaus on toteutettu kaupallisessa yhteistyössä M3 PANELin kanssa. 

Mä olen sen tyylinen ihminen, että rakastan väittelyitä ja keskusteluja. On mahtavaa perustella omia ajatuksia ja tehdä se sellaisen ihmisen kanssa, joka hänkin osaa väittelyn ja perustelun taidon. Mun on myönnettävä, että omaan paljon mielipiteitä asioista laidasta laitaan, mutta vain osassa niistä voin sanoa olevani ehdoton. Siinä missä rakastan väitellä, ei minulle ole mikää ongelma myöntää olleeni väärässä tai muuttaneeni mielipiteitäni. Minusta on myös ihana kuulla toisten ihmisten mielipiteitä ja perusteluja, kuinka juuri he päätyivät niihin. Ja tietysti, oman mielipiteen kertominen toiselle on mukavaa sekin. Tämä on yksi syy, miksi koen tämän postauksen yhteistyökumppanin, M3 Panelin sopivan juuri minunlaiselleni ihmiselle. Lähes päivittäin mun sähköpostiini saapuu kysely, jossa pääsen kertomaan mielipiteitäni ja ansaitsen sillä samalla rahanarvoisia etuja. Tässä postauksessa kerron omat kokemukseni M3 Panelista ja tämä postaus on tehty kaupallisessa yhteistyössä ko. yrityksen kanssa. 

Olen kerran aiemminkin ollut mukana M3 Panelissa ja ansainneeni silloin useimpia lahjakortteja käyttööni. Siitä on kuitenkin jo tosi pitkä aika ja tässä ajan kuluessa olin unohtanut koko M3 Panelin olemassaolon. Nyt tämän yhteistyön myötä liityin paneliin uudelleen ja täyttelinkin putkeen kaikki ennakkokysymykset into piukkana. Liittyminen oli helppoa (täällä), ja nyt täytettyäni nuo ennakkokysymykset alkoi minulle tulla sähköpostiini ilmoituksia kyselyistä joihin minun haluttaisiin vastaavan. Viestissä näkyy, kuinka kauan kyselyyn vastaaminen kestää ja kuinka monta pistettä pistekauppaan sillä ansaitsee. Kerryttämällä pisteitä saa sitten ostettua niitä lahjakortteja (esim. Mc Donalds, Superlahjakortti yms) Vastaamaan pääsee vaikka heti sähköpostissa olevasta linkistä ja mä itse olen tän viikon aikana vastaillut kyselyihin lukemattomissa eri tilanteissa. Kustuja kyselyihin on tullut keskimäärin yksi tai kaksi päivässä, eli aikalailla sopiva määrä ainakin omiin tarpeisiini.

Mun mielestä on tosi mielenkiintoista, että kertomalla omista mielipiteistäni ja mieltymyksistäni, saa joku tuotettua siitä dataa yritykselle ja käytettyä niitä sitten vaikka parantaakseen yrityksen asiakaskokemusta. Tällä viikolla täytin esimerkiksi kyselyn autoiluun ja auton ostoon liittyen, vastasin Black Friday ostokäyttäytymiseen liittyvään kyselyyn ja kerroin yleisen mielipiteeni matkapuhelinliittymiin ja niiden käyttöön liittyen. Kaikki näistä tein ns. "luppoajalla" yhteen vastailin heijatessani kupustani päiväunille, toiseen vastailin meidän istuessa autossa keskellä ruuhkaa. Useampaan kyselyyn vastailin samalla kun istuskelin odottamassa lasten uimakoulun päättymistä uimahallin pukuhuoneessa. Kyselyt kestävä 3-20 minuuttia ja kyselyn kesto on tosiaan kerrottu kutsuviestissä. Palveluun on myös mobiilisovellus, jossa kaikki kutsut näkyy kerralla. Sieltä pääsee myös pistekauppaan katsomaan, mitä kaikkea ansaituilla pisteillä haluaisi ostaa. 

Olen nyt reilun viikon kuulunut paneeliin ja ansainnut jo roppakaupalla pisteitä, joita luultavasti käytän juurikin mainitsemiini lahjakortteihin, sillä niitä on niin moniin eri käyttötarkoituksiin. Mä en koe, että vastaaminen vie yhtään mun vapaa-aikaani, sillä nuo hetket ovat helposti muutenkin sellaisia, että selailisin puhelinta joka tapauksessa. Nuo kyselyt saa muutenkin mut miettimään mielipiteitäni ja ajatuksiani tarkemmin ja niistä saattaa löytyä tosi meilenkiintoista aineistoa myös itselle. Miksi mä toimin niinkuin toimin, ja mitkä asiat tekemisiini oikeasti vaikuttaa. 

M3 Panelista kannattaa kertoa myös kavereille, sillä kutsumalla heitä mukaan profiilin kautta, saa silläkin itselleen lisäpisteitä. Kannattaa kuitenkin muistaa, että palvelun ikäraja on 16 vuotta. Jos sinäkin haluat mukaan vastailemaan kyselyihin, tai ainakin kokeilemaan sitä, liittymään pääset täällä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!